Blogger için site haritası oluşturma. (sitemap)

          Sitemap bir web sitesi haritasıdır. Arama motorlarının sitenizdeki konuları daha hızlı bulmasına yarar Bloggerlar için sitemaplar aşağıdaki gibidir. 

blog-ismi.blogspot.com/feeds/posts/full
blog-ismi.blogspot.com/feeds/posts/default?orderby=updated
blog-ismi.blogspot.com/feeds/comments/default?alt=rss

    Fakat bu site haritaları bloğunuzun tam olarak indexlenmesine yetmiyor, daha içerikli özenli sitemap lar kullanmak gerekiyor.

1.Adım:

Blogger sitemize giriyoruz. Ayarlar kısmını tıklıyoruz. Ayarlardan Arama tercihlerine tıklıyoruz.
Aşağıdaki resimde kendi bloğum üzerinden gösteriyorum.
Arama tercihleri sayfası açıldığında Google search console yazan yerin sağındaki Düzenle kısmına tıklıyoruz. Böylece google web yöneticisi merkezine girmiş oluyoruz. Bloğumuzun üzerine tıklıyoruz.

benim bloğumun adı bakhobi.blogspot.com. üzerine tıklıyorum. siz kendi sitenizin üzerine tıklayın.
aşağıdaki resimde gösterildiği gibi.
Açılan sayfadan Tarama bölümünden site haritaları kısmına tıklıyoruz.

2.Adım Site Haritaları Oluşturmak:

       İndeksleme 150 şerli kayıtlar halinde olacak. Aşağıda ilk 1000 kayıt için yapılacak indeksleme şeklini gösteriyorum. Kayıt sayınız daha az olsa bile bu yöntem 1000 kayda kadar geçerli. 1000 kayıttan daha fazla ise, siz kendiniz 150 şer ekleyerek arttırabilirsiniz.

atom.xml?redirect=false&start-index=1&max-results=150
atom.xml?redirect=false&start-index=151&max-results=150
atom.xml?redirect=false&start-index=301&max-results=150
atom.xml?redirect=false&start-index=451&max-results=150
atom.xml?redirect=false&start-index=601&max-results=150
atom.xml?redirect=false&start-index=751&max-results=150
atom.xml?redirect=false&start-index=901&max-results=150

3.Adım Site Haritalarını Google web merkezine göndermek.


Bu herbir satırdaki site haritalarını teker teker web merkezine göndereceğiz. Site haritaları gönderme ve test etme kısmına tıklıyor açılan web sayfasındaki boş kutuya site haritalarını (yukarıda yazdığım site haritalarını teker teker copy ve sonra paste ederek)   kopyalayıp yapıştırıp web yönetim merkezine gönderin. Göndermek için  "gönder" kısmına tıklayıp gönderin.
 24 saat içerisinde siteniz google da indekslenecektir. sayfayı yenilediğinizde eklediğiniz site haritaları olması gereken sayıda altta sıralanacak ve "beklemede" yazısı sağ tarafta görünecektir.












Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Ne Düşündüğünüzü Yazın (Comment)