GÜL OLSAM SIZSAM İMBİKLERİNDEN

"GÜL OLSAM SIZSAM İMBİKLERİNDEN" şarkısının notaları, sözleri, ve  Curcuna usulü ritm eşliğinde pianoda çalındı ve İlk video da  notaların altında yazan sözlere göre şarkıyı seslendirdim. İkinci  videoda ise beste entrümantal olarak çalınmaktadır, sizler notaların altında yazan şarkı sözlerine göre seslendirin.  şarkıyı en iyi şekilde icra edinceye kadar tekrar tekrar söyleyin. Kadınlar ve çocuklar bir oktav tizden söyleyeceklerdir.
           Batı müziğindeki la sesi, Türk müziği çalgı aletlerinde, re sesi olmaktadır. bu nedenle batı müziği çalgı aletlerinde, notalar tam 5 li aralık olarak arttırılmalıdır. Böylece Türk  yerli sazları ile aynı sesi elde etmiş olurlar. Türk müziğinde buna yerinde  denmektedir. Burada ben yerinden iki ses yaptım yani ilk önce tam 5 li aralık olarak notaları yükselttim (tonu değiştirdim). Türk müziğinde yerinde denilen yere getirdim,  sonra büyük üçlü aralık olarak sesi indirerek çaldım. Türk müziğinde buna yerinden iki ses denmektedir. Yani Türk klasik çalgılarına göre iki ses indirdim. Klasik türk müziğinde makamlar vardır. Makamlardaki notaların yeri sabittir bu nedenle kağıt üzerinde notaların yerleri değiştirilememektedir, bunun yerine ses inceltip kalınlaştırılacağı zaman enstrümanların sesi değiştirilmektedir. öyle oluncada sabit sesten yani yerinde olan sesten iki, bir, dört ses gibi terimler ortaya çıkmaktadır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Ne Düşündüğünüzü Yazın (Comment)