Baget Kontrolü

 Trampet, zil, davul ve diğer ses getiren parçalara vurmak için baget iki hareketle yol alır. Birincisi yukarı, ikincisi aşağı vuruştur. Yukarı vuruşta baget ses kaynağından çıkar ve yapacağı hamleyi bekler, aşağı vuruşta ise bagetin itileceği yüzey belirlenerek ses kaynağıyla buluşma sağlanır.

Bagetin çok sıkı tutulması ile davula da hızlı bir vuruş yapılacağı algısı oluşur ki bu durum fiziksel olarak daha çok yorulmaya neden olur. Yükselişteki vuruş hareketi serbest ölçüde, güç ise yalnızca iniş vuruşunda uygulanmalıdır.

Bageti tutarken elin maksimum tepki elde edilen denge noktasına yerleştirilmesi gerekir. Bunu anlamak için bageti işaret parmağımızın üzerine yerleştirip en çok tepki veren zıplama noktasını bulabiliriz. Bu da yaklaşık olarak bagetin 3/1’lik kısmına denk gelecektir (dip kısmından)








       Bagetin çok fazla sıkılması sesin süresini kısaltacağından kavrama ne kadar rahat ve avuç içinde dönebilecek kadar gevşek olursa sesin daha sağlam ve yüksek çıkmasını sağlar. Yapılan vuruşların eşit ve aynı yükseklikten yapılması sonucu ortaya çıkan ses de eşit ve sabit olur. 

    Baget tutuşlarının verimli olması açısından oturuş pozisyonu da önemlidir. Oturuş aşamasında dizler doksan derece kırılarak ayaklar yerleştirilmelidir. Bu şekilde yapıldığında vuruşlar pedallara doğru şeklini almış ve yanlış oturma sonucu oluşabilecek zararlar önlenmiş olur. Uzun süren provalar, konserler ve egzersiz çalışmalarında bedenin rahat olacağı dik oturuş pozisyonunda, yüksekliğinin ayarlanabileceği uygun bir tabure seçimi yapılmalıdır. Bu durumda davul setinde hi-hat ve bass drum pedallarına eşit uzaklıkta bir mesafe ile yerleşme sağlanır.








       Başparmak ve işaret parmakla kavranan bagette dikkat edilmesi gereken şey başparmağın çok fazla sıkılmadan tutulmasıdır. Burada amaç bageti sabitlemektir. Aynı seviyeye konan işaret parmağının görevi ilk boğumda bagetin kontrolünü ve vuruşların gücünü ayarlamasıdır. Avucun iç bölümü ise yere paralel olmalı dışa dönük olmamalıdır. Kollar omuz hizasına orantılı bir şekilde yanlarda konumlanmalıdır.










İlk egzersizler yapılırken kullanılan bagetlerin kalın ve ağır olanları tercih edilmelidir. Böylece kasların güçlenmesi ve kontrolü açısından ileriki etütlerde ve baget seçimlerinde rahatlık elde edilir.

B) Baget Sekme (Rebound) Kontrolü :

      Trampetteki geri dönüş sesinin devam etmesini sağlamak için bagetin kontrolü çok önemlidir. Davuldaki sekmeyi en iyi şekilde yapmanın yolu bageti hassas ve hızlı tutuşla ilk güçlü darbe sonrası bagetin davula vurulup sürenin tamamlanmasıyla elde edilir. Birinci harekette vuruş sert, ikinci vuruşta serbest ve kontrollü olmalıdır. Amaç bagetin geri sekmesiyle zamanın tamamlanmasını sağlamaktır.





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Ne Düşündüğünüzü Yazın (Comment)