- Notalı Bestelerim
- Bestelerim
- Çeşitli eserler
- Amatör Denizcilik Eğitimi
- Resimlerim
- Şarkı ve Nota'sı
- Oxford English Set
- oyun havası
- GİTAR
- GameTunes
- Karaoke
- İskambil Oyunları
- .Color Theory
- Digital Paint
- Folklör
- Seslendirilmiş Nota'lar
- Org
- Sohbet
- Türk Sanat Müziği Teorisi.
- İngilizce
- Bateri
- DJ şarkıları
- Digital Yayın
- Döviz
- SOLFEJ(Müzik ses Bilgisi)
- Türk Müziği
- Amatör Denizci
- Blog Yaz.
- Diyet yap
- Fotoğrafçılık
- Lamba Bitkisi
- Resim Malz
- Resim Yapmak
- TSM Basit Makamlar
- Tarot Falı
- Usuller(TSM)
oxford english 1-2
GİTARDA İLERİ GERİ VURUŞLAR
İleri - geri vuruşlar; sağ elde tirando tekniği pozisyonunda, kalın tellerden ince tellere (ileri) ve ince tellerden kalın tellere (geri) doğru genellikle “ i ” parmağı ile yapılır. İleri vuruş “ ” ya da “ ” işareti, geri vuruş ise “ ” ya da “ ” işareti ile gösterilir. Akor seslerinin üzerinde herhangi bir parmak ismi belirtilmemişse vuruş “ i ” parmağı ile yapılırken farklı parmakların kullanılması isteniyorsa ilgili parmak dizek üzerine yazılır.
GİTARDA FLAJÖLE TEKNİĞİ
Flajöle dilimize Fransızca’dan (flageolet) girmiştir. Titreşim yoluyla ses veren tüm çalgılarda temel sesleri oluşturan titreşimler sırasında, kulağa hafif gelen, ancak dikkatle dinlenildiğinde işitilen kısmi doğuşkanlara “doğal flajöle” ya da “doğal armonik” denir. Bir başka deyişle flajöle; asıl ses yerine o sesin doğuşkanlarının duyulmasını sağlayan bir tekniktir.
GİTARDA POZİSYON OLGUSU
Daha önceki derslerimizde gitar tuşesi üzerindeki perdelerin tek tek Romen rakamları ile belirtildiğinden bahsetmiştik. Bu rakamlar aynı zamanda sol el pozisyonlarını adlandıran rakamlardır. Gitarda sol el pozisyonu 1 numaralı parmağa (sol el işaret parmağına) göre belirlenir. 1. parmak kaçıncı perde karşısındaysa sol el o numaralı pozisyondadır ve Romen rakamı ile belirtilir. Örneğin, III. Pozisyon, V. pozisyon, IX. Pozisyon… gibi.
GİTARDA ÇOK SESLİ ÇALMAK
Bu üniteye kadar verilen tüm alıştırmalar teksesli idi. Gitar, piyano ve arp gibi çoksesli bir çalgıdır. Çokseslilik, birden fazla sesin aynı anda seslendirilmesine denir. Çokseslilik bir ezgiye eşlik eden başka bir ezgi ile olabildiği gibi, bir ezgi çalınırken ona eşlik eden tek bir bas veya akor ile de mümkün olabilmektedir. Aynı zamanda bir bas için yazılmış ezgiye tiz tellerle eşlik de yazılabilir. Ayrıca art arda farklı sağ el parmak kombinasyonları ile tellerin ardışık bir şekilde çekilmesi de bir çokseslilik yöntemidir. Buna “arpej” denir. Bu çalma şekli gitar müziğinin vazgeçilmez bir özelliğidir. Gitar için yazılan eserler anlatılan bu çokseslilik özelliği üzerine kuruludur.
TINGIRDATMAK MI ÇALMAK MI
Tıngırdatmak mı? Çalmak mı? İdeal bir çalgı eğitimi nasıl olmalı? Bunun için önce enstrüman seçiminden bahsedelim. Bir çalgıya yeni başlarken yapılan hatalardan en yaygını, ucuz malzeme ile yapılmış bir çalgıyla başlamaktır. Öğrencinin çalgıya devam edip etmeyeceği, yeteneğinin olup olmadığı ve ilgisinin diri kalıp kalmayacağı belli olmadığından doğal olarak ucuz enstrüman tercih edilmektedir. Bu anlayış kısmen doğrudur ancak, öyle çalgılar var ki, onları çalabilmek gerçekten bir mucizedir. Bu nedenle en ucuzu almak yerine biraz daha masrafa girip orta düzeyde bir çalgı almak daha doğrudur.