Gölgedeki alanları boyamak

     Daha önceki derslerimde öğretmiştim. Gölgeli alanlarda mavi vardır diye. Neden böyle söyledim
çünkü atmosfer etkisini anlatırken uzaktaki cimlerin mavi olarak göründüğünü, bunun sebebininde atmosfer olduğundan bahsettim. Aslında atmosferde her yerde mavi var, gölgeli alanlarda bu etki hemen görülür çünkü gölgeli alan ışığı az aldığından ışığın yoğun  renk baskısından kurtulmuştur. o halde gölgeli alanları boyarken mavinin etkisini düşüneceğiz.
    ikinci olarak, gölgeli alanlar ışık alan alanlara göre göre daha koyudur. Tayf renklerine göre renkleri nasıl koyulaştıracağımızı  anlattım.
     Üçüncü olarak gölgeli alanlar ışık alan yüzey renginin tamamlayıcı rengiyle boyanmalıdır. bunu neden söylüyorum;? çünki ışık alan renk ile tamamlayıcı renk karıştırılırsa renk siyaha döner. zaten biz gölge alana daha önce ışık alan yüzeyin renginin koyu rengi ile boyanması gerektiğini söyledik, o halde koyu renkle bu rengin tamamlayıcı rengi karışınca karışım oranında renk koyulaşır, yani siyaha yaklaşır.
      Özetleyecek olursak: Bütün ışıksız yüzeylerde mavi renk mevcuttur, bu mavi renk nesnenin öz renginin koyu rengi ile karışmış ve karışıma öz rengin tamamlayıcı rengi eklenmiştir.
      Soracaksınız öz rengin tamamlayıcı rengini nereden bileceğim diye. Renk çemberine bakarsanız görürsünüz, tamamlayıcı renkler konusunda anlatmıştım.
_________________________________________________________________________________
RENK TEORİSİ ile ilgili DİĞER BAŞLIKLAR -Konuların üzerini TIKLA
_________________________________________________________________________________

  • Renk teorisi
  • Konunun rengi
  • Sadece Üç renkle tüm renklerin elde edilişi
  • renk ve kontrast
  • Gri renk
  • Tayf renkleriyle resim yapmak
  • Gölgedeki alanları boyamak
  • Renk armonisi
  • Tamamlayıcı renkler
  • Renk armonilerin de en çok kullanılan diziler

    Hiç yorum yok :

    Yorum Gönder

    Ne Düşündüğünüzü Yazın (Comment)