Yürüyerek zayıflama Hesabı

Yürüyüş

NORMAL YÜRÜYÜŞ (Günlük yürüyüş saatte 3 km)

Yürünülen Mesafeye göre harcanan kalori :

Normal yürüyüş temposunda bir insan 1 kğ vücut ağırlığında, 1 km mesafe de 0.781 kalori yağ yakar. O halde kğ cinsinden kendi ağırlığımızı 0.781 ile çarparsak 1 km de yaktığımız kalori miktarını bulabiliriz. Örnek olarak  60 kğ ağırlıkta isek 1km yol yürüdüğümüzde 60 x 0.781=46.86 kalori yakarız.


Yakılan toplam kalori= yürüdüğümüz yol (km olarak) x ağırlığımız (kğ olarak) x 0.781

Atılan adıma göre harcanan kalori:

Yürünülen yol mesafesini biliyorsak yukarıdaki hesap ile yaktığımız kalori miktarını bulabiliriz. Fakat yol mesafesi bilinmiyorsa adımlarımızı sayarak da yaktığımız kalori miktarını hesaplamak mümkündür. Bunun için yürürken attığımız adımın boyunu bilmeliyiz. Bunu pratik olarak şöyle hesaplayabiliriz: Ortalama olarak bir insanın adım genişliği 76.2 cm dir. Ama hassas olarak hesaplamak için uzunluğunu bildiğiniz en az 1 km yada daha fazla olan bir yolu normal adımlarla yürüyerek adımlarınızı sayın mesafeyi cm cinsine çevirin. 
    Km cinsinden yol ise bu yolu 100000 ile çarpın. (örnek 1 km yol ise 1x100000=100000 cm eder.) Bulduğunuz sayıyı yürüdüğünüz bu yol boyunca attığınız adım sayısına bölün. örneğin 1km de 1313 adım attıysanız.  100000/1313=76.2 cm adım boyunuz çıkacaktır.

     Adım uzunluğunuzu bildikten sonra, Size ait adım uzunluğunuz, sabit değişmez bir sayı olarak yürüdüğünüz yolun mesafesini santimetre cinsinden hesaplamakta kullanılacaktır. yürüdüğünüz mesafenin adım sayısını, adım uzunluğu ile çarparsak, gittiğimiz yolun cm cinsinden mesafesini bulabiliriz. Bulunan sayı cm cinsinden yolun uzunluğudur. Sonra Cm cinsinden bulduğumuz bu sayıyı km cinsine çevirmeliyiz. Bu çevirimi yapmak için cm cinsinden sayıyı 100000 sayısına bölmeliyiz. Böylece Km cinsinden yolu bulmuş oluruz. Yaktığımız Kaloriyi hesaplamak için de , Km cinsinden yol, Kğ cinsinden Ağırlığımız ve 0.781 sayısını birbirleri ile çarptığımızda yaktığımız kalori miktarını buluruz. 
       Bütün bu hesaplarla uğraşmaksızın bir kere 1 km içerisinde atılan adım sayısı ve kalori miktarını biliyorsak ve hedef olarak yakmak istediğimiz kalori miktarına göre bu değeri 1 km de yakılan kalori miktarına bölersek yürünecek yol mesafesini buluruz.  Örnek olarak 1km de 46.86 kalori yakalım ve 468.6 kalori yakmak isteyelim o halde kaç km yürümeliyiz. Yürünecek yol=468.6/46.86= 10 km dir.
peki 10 km için kaç adım atarız. 1 km de attığımız adım x yol dur. Yani 1 km de 1313 adım atıyorsak 10 km de 10 x 1313= 13130 adım atmalıyız.

Bir adımda yakılan kalori miktarı:

Bir adımdaki yakılan kalori miktarı = (Ağırlığımız(kğ olarak) x Adım uzunluğu(cm olarak) x 0.781)/100000

örnek olarak adımımız 76.2 ise, 60 kğ ağırlığında isek Bir adımda yakılan kalori miktarı=(60x76.2x0781)/100000=0,03570732 kalori harcarız. o halde 13130 adımda 468.84 kalori harcarız. yukarıdaki değeri bulduk. 

        o halde attığımız adımları sayarak ve 1 adımda harcadığımız kalori miktarını birbiriyle çarparak harcanan toplam kalori bulunabilir.

Pedometre (adım sayar)

Yukarıda yazılan hesaplamaları yapmaksızın Pedometre denilen adım sayıcılar piyasada satılmaktadır.
İyi bir adım sayıcıda Ağırlığınızı, adım uzunluğunuzu, yakmak istediğiniz kalori miktarını yada atmak istediğiniz adım miktarını cihaza girdikten sonra her adım attığınızda adımlarınızı sayan, her adıma karşılık yaktığınıız kalori miktarını söyleyen, harcamak istediğiniz kalori miktarı yada atmak istediğiniz adım miktarına ulaşınca sizi sesli olarak uyaran pedometreler vardır. Bunlardan alırsanız rahat edersiniz.

_________________________________________________________________________________
DİYET ile ilgili DİĞER BAŞLIKLAR -Konuların üzerini TIKLA
_________________________________________________________________________________

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Ne Düşündüğünüzü Yazın (Comment)